close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך מזהים קפה טוב?

מערכת שורשי אייר, תשעה29/04/2015

הקפה הוא אחד מהמשקאות המפורסמים ביותר בעולם. אף על פי כן, לא כולם יודעים לזהות קפה טוב ולהכין אותו כהלכה

תגיות:
קפה הוא משקה המופק מפולי צמח הקפה. את התמציות מפיקים לאחר קלייה וטחינה של פולי הקפה, וחליטה או בישול של האבקה המתקבלת במים. הקפאין המצוי בפולים ידוע כמעורר והקפה הוא אחד מהמשקאות המפורסמים ביותר בעולם. אף על פי כן, לא כולם יודעים לזהות קפה טוב ולהכין אותו כהלכה. הסוד לקפה מן הסוג הזה הוא בחירה מושכלת של קפסולות ושימוש במספר טיפים בסיסיים.

הטיפ החשוב ביותר הוא לנסות לזהות קפה טוב לפי הזן. זני ערביקה גדלים באיזורים של קולומביה, פרו, קוסטה ריקה ומדינות נוספות ביבשות מרכז ודרום אמריקה. לעומת זאת, זני רובוסטה גדלים באינדונזיה, אפריקה וקונגו. מי שבודק את התווית המופיעה על גבי קפסולות קפה יכול לזהות את הזן ולהחליט האם הטעם מתאים לו.

מה ההבדל בין מותגי קפה?
עוד דרך לזהות קפה טוב היא לבחור מותג מוכר. מותגי הקפה מגיעים מארצות ויבשות שונות אך המפורסמים מתוכם הם סטארבקס, אילי, לוואצה, קפה מורו ונספרסו. קפסולות קפה המיוצרות על ידי חברות מוכרות תמיד עדיפות על פני קפסולות זולות. בתחום הקפה למחיר יש תפקיד משמעותי וככל שהוא יותר גבוה, כך צפויה איכות המשקה לעלות.

ההבדל בין מותגי קפה יכול לבוא לידי ביטוי בטעם ובעושר הארומטי. מותגי קפה מוכרים לא ירשו לעצמם לוותר על משקה איכותי. הם צריכים לשמור על המוניטין שיש להם ולכן משקיעים משאבים רבים בפיתוח זנים וטעמים. מי שרוצה לזהות קפה טוב יכול לאסוף מידע על מותגים דרך אתרי האינטרנט, להתייעץ עם נציגי חנויות קפה ולטעום בעצמו את הקפסולות השונות.

אחסון נכון לנצול טעמי הקפה
זיהוי של קפה טוב הוא רק השלב הראשון בהכנת משקה אופטימאלי. הטעות הנפוצה היא לרכוש קפסולות קפה במאות שקלים, אך להשתמש במי ברז. מים מרכיבים מעל 90% מהמשקה ולכן איכותם לא פחות קריטית מהקפסולות עצמן. מומלץ להכין קפה עם מים טריים ולא להשתמש במי ברז. אפשר להכין קפה טעים עם מים מינרליים וכך גם למנוע אבנית וסתימות במכשירים החשמליים.

מבחינת אחסון, רצוי לשמור על הקפה במקום יבש כדי ליהנות ממנו לאורך זמן ולנצל את כל טעמיו. הגורמים הפוגעים בקפה הם חמצן, לחות ועור. חשוב לאחסן את הקפה במיכל אטום לאוויר ובמקום קריר ככל האפשר. לא מומלץ לאחסן את הקפה בקופסאות זכוכית אך ניתן להשתמש במתכת או פלסטיק.

בסופו של דבר, זיהוי קפה טוב הוא פונקציה של טעם אישי. יש כאלה שלא מוכנים לוותר על זני קפה מסוימים, לעומת אחרים שלא מוצאים בהם עניין. כדאי לנסות כמה שיותר סוגי קפה ולאורך השנים לגוון את השגרה עם טעמים חדשים. זו הדרך היחידה לנצל את יתרונות הקפה וליהנות משתייה של משקאות חמים, מעוררים ומפיגי מתח.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה